Dag 17: Tillbaka till fastlandet.

Idag åker vi tillbaka till fastlandet, en taxi kommer och hämta oss klockan nio, som kör de två milen till båten. Jag tror att det är ännu varmare i dag svetten dryper av mig, genomsur hela jag. När vi kom till piren där båten går ifrån, så ska det delas ut klistermärken till alla så ryggsäckar och väskor kommer i rätt hög, så att det blir smidigt vid varja ställe som båten går in till en brygga. Det ser väldigt rörigt ut, men de har säkert koll på det. Vädret har slagit om från sol till regn, jag tror det är åska för den värmen är ej normalt. Vi får byta båt efter den sista ön, men då regna det inte. Vi var en timme försenade när vi kom till land, nu gäller det att hitta en buss, det är några stycken att välja bland, fråga man någon så är de hjälpsamma, så vi hittade en buss. Vi ska åka tillbaka till Hua Hin och ha det som bas i några dagar. Vi hade ett stopp på vägen så vi hann dricka en kopp kaffe, nu regna det riktigt, det bara öser ned. Vi hade tur på vår plats regnade det inte in, men många satt med plastpåsar och fångade upp vattendropparna, en ovanlig syn. Vi var framme i Hua Hin klockan halv elva på kvällen, nu ska vi se om det finns några lediga rum. Vi gick mot centrum, gick in på ett hotell kollade priset och rummet innan vi bestämde oss 350:- kr natten med frukost vi tog det, byter i morgon. Men mat var det sämre utbud på så dags på dygnet, men lite fick vi tag på.

Vid hamnen

Taxi bilar som ska hämta nya båtluffare.

Gun-Britt väntar på att få gå ombord.