THAILANDS RESAN SLUT 2011-03-17

Våren är här. Trodde vi, ej så kul med snö.

När vi kom hem.

Dagen efter.

Lite blandat.

Grill afton.

Du får inte smaka.

Vid poolen på taket.

Tog en taxi ut lill en ö.

Vid Kwaifloden.

Ö med brygga.

Strand bad.

Frukost kocken.

Konst på stan.

Varuhuset MBK

Lite kul att äta med pinna,de hade kul åt oss. men maten var jättegod.

På Flygplatsen.

Nu är det slut på denna resa.

Nu är det slut på denna resa, flyget går klockan 00,25 i natt. Lite drygt att vänta, klockan tolv lämnade vi hotellet, ska äta ta en öl, Gun-Britt ska fixa till naglarna,och ta massage, jag ska ta två timmar lätt massage så kanske sommna jag en stund.

Shopping

Idag ska vi kolla på varuhusen.

Bangkok. Resan tva dagar kvar.

Nu kom det första riktiga strulet. När vi kom i går kväll med bussen till Bangkok, tog vi en taxi till hotellet. Taxin höll på nästan en timme for att leta rätt på hotellet (75 kr) en resa på 1,5 mil i Bangkok trafik . Väl framme så stod det CLOSE på dörren som vi hade förbokat. Inte så kul efter en lång dags resande, klockan var tio PM, vi åkte till det hotellet som vi bodde på när vi kom till Bangkok för tre veckor sedan. Som tur så var där ett ledigt rum för oss, så när klockan var halv12 PM så var allt frid och fröjd. Idag har vi varit på en helg marknad. Den var stor,112 000 kvadratmeter,ca 15 000 affärer,  200 000 besökare varje dag, man handlar för 6 miljoner sv kr om dagen. For att komma dit åkte vi kanal båt och Sky train.

Vänta på båten. Inte lång stund man har på sig för att komma ombord, den stannar nästan inte.

Kanalbåt. Nästa gratis att åka med.

Gun-Britt ska välja antal soner och köpa en biljett till Sky Train. Efter en gång man åkt, var det lätt att åka och förstå hur det var uppbyggt med soner och alla stationer har ett namn S1 N6 E4 W1, S1 står för syd 1 första stationen söder ut.

Gun-Britt har pris förhandling på ett köp av jumper, priset okänt.

Sista stoppet innan Bangkok

Nu ar vi lillbaka pa Koh Tao, stanna har tre dagar till innan vi tar oss till fastlandet. Vadret ar riktigt busvader tio minuter sedan ar det som vanligt med sol och bad. Vi har hittat en restaurang med goda grillspett som vi tanker
ata i kvall. Vi maste byta hotell i morgon for dar vi bor nu ar fullbelagt (synd for har ar bra).

Grillspett som ska atas ikvall

Har ater vi inte i kvall

7 Mars

Igar rasade min mage ihop, tur att Gun-Britt inte at samma mat, nu ar det nastan aterstallt. Sa idag har vi solat badat. Gun-Britt har varit och tagit massage hon sa det var toppen. Vi traffar en hel del personer som vi kan byta erfarenhet med resvagar hotell mm.

Gun-Britt Får en timmes massage utanför hotellet, 250 Bht (55 kronor)

Den femte mars

Forst och framst sander vi en halsning till Tore pa hans fodelsedag. Grattis Grattis.!

Idag har vi varit och forlangt det har boendet med tva dagar,sa vi stanna har i fem natter. Om vi har haft bra boende tidigare sa ar den har miljon som den ska vara nar man ar i Thailand, liten strand, palmer och vit sand. Dagen har vi agnat oss med att sola och bada, och bara tagit det lugnt.

Vår lilla strand.

Vårt rum med balkong i mitten, bra koll på läget.

Maten väntar.

Koh Phangan

Nu vet vi att varlden har en ande, vi tog en taxi norr ut pa denna nya on. rena rama rallyt pa en smal vag, det blev smalare och till sist tog vagen slut. Vi var framme vid ett hotell som lag utslangt bland palmer och diverse gronsaker. Resan hit var varm och lite jobbigt att aka baten, men denna modan var vart besvaret. Vi har nu fatt ett rom uppe bland palmblad kokus notter, nagra fa meter fran havet. Var det inte sa hogt hoppade vi rakt i vattnet. Rummet ej sa modernt men flakt i taket iallafall Nu har vi varit och atit en jattegod maltid.

Vid havskanten.

Här var vi och åt en kväll. Jätte gott.

Koh Nang Yoan

Idag borjade dagen med en god frukost, sedan kompliterade Gun-Britt sin utrustning med ett par nya sandaletter. Pa eftermiddagen tog vi en taxi bat ut till den lilla on Nang Yoan, nagot storre an tva fotbollsplaner. Badade pa ett sandrev. Nu ska vi ga och ta en ol.

Damen pa klippan.

Lågvatten går man mellan öarna.

Gun-Britt är grusad.

Gångväg till toppen på ön.

Koh Tao

Nu har vi kommit till skoldpaddson, Tva timmars spied bat ut fran fastlandet, namnet kommer ifran skoldpaddorna som la sina agg pa stranderna. Har ar ca 5000 bofasta pa on. Resan gick bra inte mycket somn men har sovit en stund idag. Vi letade mycket efter ett bra hotell pa natet med bra mat. Vi lyckades har ar toppen. Till och med pa toan behover vi inte koa. Det finns bade toastol och pisoir sida vid sida. Vi behover inte namna vadret det ar vaxlande varmt. Det ar trogt att fa in bilder pa bloggen, ska forsoka en annan dag.

Resfeber.

Nu ar det dax for avfard fran Hua Hin. Sa i natt ska vi sova i en nattbuss som gar klockan 23,00, nar vi vakna sa ar vi framme vid bat hamnen som ska ta oss ut till ogruppen. Koh Tao blir den forsta stoppet.Sedan vill vi halsa till alla dar hemma och sarskilt till Rose som fyller ar idag.

Natt stopp,har sovit någon timme.

Långt där ute ligger båten och vänta.

Ombord på båten.

På väg till hotellet med taxi.

Glada att vi är framme, vänta på vårt rum.