Vietnam dag 29.

Ett tack till alla er som har läst och kommenterat våra resa, nu ska vi ta flyget från Saigon till Bangkok och sedan till Kastrup. Där landa vi kl 07,00 fredag morgon, sedan är allt ovisst för vi ska ju åka tåg med SJ.
Vi har skrivit och visat några bilder av en del vi har varit med om.

Tack  återkommer när vi är hemma.

Vietnam dag 28.

Dagen har fördrivits med att shoppa på marknaden, och bytt hotell bara tvärs över gatan till ett lite bättre.

Vietnam dag 27 kväll

Live at the Opera House i kväll en föreställning som vi inte ångra, jättebra.

Vi vänta på att Operan ska öppna.

Förbipasserande.

Fyra damer.

När vi kom.

Efter föreställning

Ur föreställningen.

Medverkande.

Vietnam dag 27.

Nu börja finalen att närma sig, så i kväll blir ett besök i OPERA House med en Show, vi har varit och bokat platser nu. Vi kostade på oss platser på vipp läktaren, det ska bli trevligt med drink mm före föreställning. Nu vila lite sedan lite lätt mat.

Operahuset ligger fantastig fint.

Det här ska vi se. Spännande.

Vietnam dag 26.

Idag blev det en resa 262 m lodrätt, Saigon Skydeck på 49 våningen fick man en bild över Ho Chi Minh.
Saigon Skydeck

Vy över Saigon

Var hos bagan köpte bollar.

Vi smakade på något som påminner om våfflor

Provade på några frukter, glömt namnet.

Och så var det lunch.

Vietnam dag 25.

Idag är det resdag, men först lite från igår. Vi gick ut rätt sent för att äta, min mat som jag tänkte det sprack. Vi läste menyn fick se något som såg gott ut, det kom in en ja vet inte vad kallas men vi har bild på den. Sedan fick vi en egen liten kock som lagade till maten så fort som vi åt, nu är vi rätt duktiga på att äta med pinnar. Maten var en tia på en tiogradig skala, och den uppassningen
 vi fick var toppen.
Efter maten på väg hem till hotellet stannade vi och tog massage av blinda massörer, inte helt fel var bra.
Nu till idag, iPad larmade för väckning kl 06,00 för att hinna med frukosten buffé. Det finns för alla smakriktningar, det bruka bli för mycket men man ska ju prova på lite av varje.
Checkade ut från hotellet bussen kom för det var ju beställd, men inte visste vi att det var en buss med liggplatser. Det blev en överraskning, våra platser längst bak och uppe. Gun-Britt sa kommer jag dit upp så stanna jag där hela dagen, hon kom upp och kom tillrätta. Sedan var det min tur kravlade mig upp och ned mellan Gun-Britt och en Chilenska där låg jag stadigt.
 Resan tog 10,5 timme men Gun-Britt kröp upp och ned som Panter vid varje stopp.
Men när vi var framme vid hotellet var det överbelagt så det blev taxi till ett annat hotell, men det ordnade hotellet.

Middag.

Vår kocka.

Pinn fattning.

Vår buss

I bussen

Från våra platser.

Har legat hela dagen, nu är vi utvilade, men det blev sent när vi kom till ro på hotellet.

Vietnam dag 24

Man behöver inte grunna på om vädret är så bra att man kan bada, det är alltid bra badväder för utom de 15 minuter som det kom några stänk för några dagar sedan. Så vi gick de 300 m till stranden och låg där några timmar, och det blev flera dopp. Det kändes knappt någon skillnad på över eller under vattnet.
Sedan lite lätt lunch, för sen ta sig en trappa upp till poolen. Efter en liten stund fick vi ett eget krypin med fläkt och härlig musik från en liten högtalare, nästan för bra jag somnade. När jag vaknade stod ju ölen där och väntade.
Nu har vi beställt rum i Ho Ch Minh och sedan blev det buss dit personalen väcker oss så att vi hinner äta frukost, vi vet bara att vi ska vara klara vid 07, 50 sedan har de fixat resten. Talade om att vi ska till ett hotell i distrikt 1 så var biffen klar, det har ordnat sig tidigare och varför inte nu.

Vid stranden.

Playan

Gun-Britt har sug efter en Saigon röd öl.

Här blev det kanon med en fläkt och lite dov musik var lätt att somna till en stund.

Nu ska vi ta oss en drink, sedan ut på stan och äta, jag vet vad jag ska äta, inte säkert att den maten dyker upp någon annan gång så bäst att passa på.